Blogger Bob

Németország – wifi és védelmi erő nélkül a középkorban

2019. április 10. - Blogger Bob

Elolvastam egyszer, aztán még egyszer, majd újra és újra. A szemem látja, de az eszem fel nem foghatja.

Próbáltam elölről hátra, végül hátulról előre. Végül azt vizsgáltam meg, mit érthettem félre, vagy mit torzítanak el a – kétség kívül létező – előítéleteim. De nem, nem és nem. Sehogy nem áll össze. Nem is az van, hogy nem értem, inkább az, hogy képtelen vagyok elhinni.

marisunk2.jpgKéptelen vagyok elhinni, hogy egy jelentős intézmény vezetője (Terror Háza), a Forbes szerint 2018 és 2019-ben Magyarország második legbefolyásosabb nője, egy egyetemi tanár, Széchenyi-díjas történész, a Soros Alapítvány egykori támogatottja, ’56-os plakátügyi szakértő, a Német-Magyar Barátság díj 2017-es kitüntetettje, cseppet sem mellesleg kormánybiztos és a miniszterelnök egykori főtanácsadója ekkora marhaságokat állítson. Pedig megesett, megtörtént, láttam is, hallottam is. Schmidt Mária szerint Németországban nincs wifi, nincs védelmi haderő, csak középkor van.

Bárki meghallgathatja 22:00-tól: „… ott nincs wifi, meg internet Németországban, mert nagyon le vannak maradva, ott középkori állapotok vannak ebből a szempontból …” És nincs egy riporter, nincs egy szerkesztő, aki közbeavatkozna, aki megóvná attól, hogy teljesen hülyét csináljon magából. Nincs senki, aki megállítsa ezt a tébolyult eszmefuttatást. Meghallgattam többször a szövegkörnyezetet is, nehogy az legyen, hogy kiragadok egy mondatot a kontextusból, s ezzel megváltoztatom a jelentését. De nem, a főigazgató asszony tényleg arról beszél, hogy informatikai téren Németországban középkori állapotok vannak.

Meg azt, hogy Németországnak nincs védelmi képessége. Megnéztem. A Bundeswehr katonai költségvetése 31,1 milliárd €. Magyarország 2018-as védelmi kiadásai a központi költségvetés szerint 427,3 milliárd Ft-ra, azaz kb. 1,4 milliárd €-ra rúgnak. Sajnálom a németeket. Védelmi képesség híján aligha érezhetik magukat biztonságban.

harckocsi.jpgPersze a 888.hu már 2017. novemberében megkongatta a vészharangokat. Schmidt Mária talán erre alapozva aggódik a Bundeswehrért. Én azonban e harangzúgás ellenére se szívesen akasztanám össze nem létező bajszomat ezzel a 31,1 milliárd €-val. Meg a 219.000 fő körüli állománnyal, a 355.000 fő tartalékossal, meg mindazzal – az elavult eszközök kivonása után – megmaradt, illetve újabban megrendelt technikával sem, amelyről itt lehet olvasni. A 888.hu bármennyire lesajnálhatja ezt a haderő potenciált, a főigazgató asszony bármennyire győzködheti is hallgatóit arról, hogy Németországnak nincs védelmi ereje, engem valahogy jobban meggyőznek a tények.

És igazából ez az, ami nagyon elgondolkodtató. A Fidesznek és meghatározó figuráinak a valósághoz való viszonya. Ahogy mondani szokás, nem nagyon vannak köszönő viszonyban. Mert lehet itt örömködni azon, hogy a Magyar Nemzeti Bank friss felmérése szerint 2017-ben 27,1 millió forint volt egy átlagos magyar család nettó vagyona, s ez 9 millióval több a 2014-es mért adatnál. Még az sem zavar, hogy ez a növekedés alapvetően az ingatlanárak emelkedésének köszönhető. Az viszont elgondolkodtató, mit takar ez az átlag annak tükrében, hogy a magyar családok így számított összes vagyonának 25 %-t a családok 1 %-a birtokolja. Ez kb. 40 ezer jómódú háztartás.

ingatlan.jpgNem kell se matematikusnak, se közgazdásznak lenni ahhoz, hogy a családi összvagyon maradék 75 %-a alapján kikalkulálhassa bárki – amelynek eloszlása egyébként hasonló aránytalanságokat mutat – , hogy a családok hatalmas tömegeinek aligha lehet számottevő vagyona.

Realitásérzéket persze nem lehet vásárolni milliókért sem. Sőt, milliók, milliárdok birtokában ez az érzék nyilván torzul is, ahogy a NER prominens képviselőinek szavai pontosan árulkodnak erről. Mivel azonban én nemcsak Goethe és Beethoven miatt vagyok hálás a németeknek, hanem az autógyáraikon keresztül Magyarországra telepített munkakultúra és technológiai innováció okán is, szeretnék egy mozgalmat indítani. Ha minden magyar család a 27,1 milliós nettó családi vagyona 0,1 %-át felajánlaná annak érdekében, hogy végre Németország is élvezhesse a wifi-technika előnyeit, vagy fokozhassa védelmi erejét, akkor hozzájárulhatnánk ahhoz, hogy ez a nagymúltú nemzet kilábalhasson végre a középkorból. Számítok ebben Schmidt Máriára is, hiszen az említett interjúban azért legalább hitet tett Európa mellett.

Képek forrása: 24.hu / 888.hu / luxusingatlanok.hu / pictame.com

A bejegyzés trackback címe:

https://bloggerbob.blog.hu/api/trackback/id/tr5314756043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása